
KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEDLCU
POSZUKUJE OSOBY ZAINTERESOWANEJ PRACĄ NA STANOWISKU OPIEKUN
świadczącego usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osoby wymagającej pomocy w wymiarze 1 etatu 1 osoba
1. Wymagania niezbędne:
a) Posiadają kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej lub
b) posiadają doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego oraz posiadają ukończone 80- godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielaniu pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej
c ) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
d) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
e) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
Mile widziane doświadczenie w zakresie pracy z osobami starszymi, chorymi, także leżącymi, niepełnosprawnymi.
2. Pożądane cechy i kompetencje:
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
3. Zakres zadań opiekuna obejmować będzie w szczególności:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych (tj. robienie niezbędnych zakupów, przygotowanie posiłku lub jego dostarczenie z punktu gastronomicznego, karmienie podopiecznego jeżeli tego wymaga, bieżące prace porządkowe w mieszkaniu podopiecznego lub części mieszkania użytkowanej przez podopiecznego, mycie naczyń, pranie ubrań i bielizny podopiecznego, palenie w piecu )
b) opieka higieniczna (tj. pomoc w utrzymywaniu higieny osobistej podopiecznego (mycie), zmiana bielizny osobistej i pościelowej, ubranie podopiecznego)
c) pielęgnację zaleconą przez lekarza, w tym pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zmiana opatrunków, zapobieganie w powstawaniu odleżyn, pomoc w ułożeniu chorego w łóżku, zmiana pozycji podopiecznego w łóżku, pomoc w poruszaniu się chorego po mieszkaniu, zamawianie wizyt lekarza, pielęgniarki)
d) zapewnienie kontaktów z otoczeniem (w szczególności zamawianie wizyt duchownych u podopiecznego, wysyłanie korespondencji, załatwianie drobnych spraw urzędowych, wyjście z podopiecznym na spacer, dostarczenie prasy i książek itp.)
4. Wymagane dokumenty:
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
5. Informacja dotyczące przetwarzania danych osobowych.
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlcu ,ul. Osiedlowa 2, 64-212 Siedlec do dnia 14.11.2025 r. do godziny 14:00.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
(dot. rekrutacji na wolne stanowisko)
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
Okres 12 mc , może być każdorazowo ustalany z ADO. Ponieważ jest racjonalna swoboda jednostek w zakresie tych okresów archiwalnych, oczywiście z uwzględnieniem przepisów szczególnych - również art. 15 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, który wskazuje na 3-miesięczny okres przechowywania tych danych
Każdorazowo należy rozważyć powyższą kwestię ponieważ, gdyby przekazywanie miało zastosowanie należy poinformować o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO, wzmiankę o odpowiednich lub właściwych zabezpieczeniach oraz informację o sposobach uzyskania kopii tych zabezpieczeń lub o miejscu ich udostępnienia.
Zgodnie z decyzją Prezesa UODO z dnia 06.04 2019 r. sygn ZSPU.421.2.2018 należy wskazać konkretnych odbiorców danych tzn. nazwę podmiotu z którym zawarto umowę powierzenia np. jeśli dane te są przetwarzane w systemie informatycznym, to należy podać nazwę podmiotu informatycznego, który serwisuje niniejszy system i może mieć wgląd w powyższe dane.
W przypadku gdy wskazanie odbiorców poprzez podanie nazwy/firmy jest utrudnione i pozbawiałoby klauzulę czytelności, należy wskazać przynajmniej kategorie odbiorców np. w sposób następujący:
Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym ochronę danych osobowych i bezpieczeństwo IT, dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom usług informatycznych w zakresie systemów księgowo-ewidencyjnych, usługodawcom z zakresu księgowości oraz doradztwa prawnego, dostawcy usług hostingu poczty mailowej w przypadku korespondencji prowadzonej drogą mailową, dostawcy usług brakowania bądź archiwizowania dokumentacji i nośników danych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.