Dzisiaj jest 10-11-2025

Praca na stanowisku opiekun

2025-11-03

KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEDLCU

POSZUKUJE OSOBY ZAINTERESOWANEJ PRACĄ NA STANOWISKU OPIEKUN

świadczącego usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osoby wymagającej pomocy w wymiarze 1 etatu 1 osoba

1. Wymagania niezbędne:

a) Posiadają kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej lub

b) posiadają doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego oraz posiadają ukończone 80- godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielaniu pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej

c ) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,

d) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,

e) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B

Mile widziane doświadczenie w zakresie pracy z osobami starszymi, chorymi, także leżącymi, niepełnosprawnymi.

2. Pożądane cechy i kompetencje:

1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;

2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;

3. empatia;

4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;

5. odporność na sytuacje stresowe;

6. dyspozycyjność.

3. Zakres zadań opiekuna obejmować będzie w szczególności:

a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych (tj. robienie niezbędnych zakupów, przygotowanie posiłku lub jego dostarczenie z punktu gastronomicznego, karmienie podopiecznego jeżeli tego wymaga, bieżące prace porządkowe w mieszkaniu podopiecznego lub części mieszkania użytkowanej przez podopiecznego, mycie naczyń, pranie ubrań i bielizny podopiecznego, palenie w piecu )

b) opieka higieniczna (tj. pomoc w utrzymywaniu higieny osobistej podopiecznego (mycie), zmiana bielizny osobistej i pościelowej, ubranie podopiecznego)

c) pielęgnację zaleconą przez lekarza, w tym pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zmiana opatrunków, zapobieganie w powstawaniu odleżyn, pomoc w ułożeniu chorego w łóżku, zmiana pozycji podopiecznego w łóżku, pomoc w poruszaniu się chorego po mieszkaniu, zamawianie wizyt lekarza, pielęgniarki)

d) zapewnienie kontaktów z otoczeniem (w szczególności zamawianie wizyt duchownych u podopiecznego, wysyłanie korespondencji, załatwianie drobnych spraw urzędowych, wyjście z podopiecznym na spacer, dostarczenie prasy i książek itp.)

4. Wymagane dokumenty:

1. życiorys (CV),

2. list motywacyjny,

3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,

4. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5.  Informacja dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlcu ,ul. Osiedlowa 2, 64-212 Siedlec  do dnia 14.11.2025 r. do godziny 14:00.

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

(dot. rekrutacji na wolne stanowisko)

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

    1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlcu (adres: ul. Osiedlowa 2, 64-212 Siedlec, e-mail: ops@siedlec.pl, nr tel. 68 346 21 49).
    2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
    3. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego2, natomiast inne dane, na podstawie zgody3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    4. Podstawę legalizującą przetwarzanie Państwa danych stanowią:
  1. 1art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 oraz § 4-5- ustawy z 26 czerwca
    1974 r. Kodeks pracy (obowiązki wynikające bezpośrednio z przepisów prawa),
  2. 2art. 6 ust. 1 lit. b RODO (czynności zmierzające do zawarcia umowy),
  3. 3art. 6 ust. 1 lit. a RODO (w zakresie wyrażonej przez Państwa zgody).
    1. Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą usuwane po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia  procesu rekrutacyjnego. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej.
    2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
    3. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
    4. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;
  5. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
    1. Ponadto w zakresie danych osobowych, których podanie jest dobrowolne przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy Administratora.
    2. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 oraz § 4-5  Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
    3. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym ochronę danych osobowych i bezpieczeństwo IT, dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom usług informatycznych w zakresie systemów księgowo-ewidencyjnych, usługodawcom  z zakresu księgowości oraz doradztwa prawnego, dostawcy usług hostingu poczty mailowej w przypadku korespondencji prowadzonej drogą mailową, dostawcy usług brakowania bądź archiwizowania dokumentacji i nośników danych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

Okres 12 mc , może być każdorazowo ustalany z ADO.  Ponieważ jest racjonalna swoboda jednostek w zakresie tych okresów archiwalnych, oczywiście z uwzględnieniem przepisów szczególnych - również art. 15 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, który wskazuje na 3-miesięczny okres przechowywania tych danych

Każdorazowo należy rozważyć powyższą kwestię ponieważ, gdyby przekazywanie miało zastosowanie należy poinformować o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO, wzmiankę o odpowiednich lub właściwych zabezpieczeniach oraz informację o sposobach uzyskania kopii tych zabezpieczeń lub o miejscu ich udostępnienia.

Zgodnie z decyzją Prezesa UODO z dnia 06.04 2019 r. sygn  ZSPU.421.2.2018 należy wskazać konkretnych odbiorców danych tzn. nazwę podmiotu z którym zawarto umowę powierzenia np. jeśli dane te są przetwarzane w systemie informatycznym, to należy podać nazwę podmiotu informatycznego, który serwisuje niniejszy system i może mieć wgląd w powyższe dane.

W przypadku gdy wskazanie odbiorców  poprzez podanie nazwy/firmy jest utrudnione i pozbawiałoby klauzulę czytelności, należy wskazać przynajmniej kategorie odbiorców np. w sposób następujący:

Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym ochronę danych osobowych i bezpieczeństwo IT, dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom usług informatycznych w zakresie systemów księgowo-ewidencyjnych, usługodawcom z zakresu księgowości oraz doradztwa prawnego, dostawcy usług hostingu poczty mailowej w przypadku korespondencji prowadzonej drogą mailową, dostawcy usług brakowania bądź archiwizowania dokumentacji i nośników danych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.







OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

ul. Osiedlowa 2
64-212 Siedlec


tel. 68 346 21 49
ops@siedlec.pl

Copyright © OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
 liczba odwiedzin: 902982      online: 1
© 2020 MBEST